środa, 11 lutego 2015

Cykl "Stalowy Szczur" - Harry Harrison

Cykl "Stalowy Szczur" to cykl nietypowy o tyle, że chronologia jego powstawania nie jest tożsama z chronologią wydarzeń, a zatem nie wiadomo w jaki sposób czytać tę serię. Składa się ona bowiem z powieści, minipowieści i opowiadań, pisanych w różnych latach, a autor tworzył równolegle inne cykle i powieści. Jednak da się ustalić pewną chronologię, według której rozpatrywać należy przygody Stalowego Szczura - Jima diGriz. Niniejszy post jedynie zasygnalizuje tę kolejność, by ułatwić Wam śledzenie kolejnych postów, gdyż właśnie z tym cyklem obecnie spędzam czas.

Dodam, że nie jest to moje pierwsze z nim zetknięcie. Niestety poprzednio skupiłem się na tych tomach, które miałem w posiadaniu i nie pamiętam nawet które czytałem, a które nie. Tym razem, by osiągnąć maksimum przyjemności postanowiłem przeczytać całość, w odpowiedniej kolejności. Brakuje mi co prawda jednego tomu - "Stalowy Szczur wstępuje do cyrku", ale może uda mi się go zdobyć.

A zatem kolejność:

Narodziny Stalowego Szczura (1985)
Stalowy Szczur Idzie do Wojska (1987)
Stalowy Szczur Śpiewa Bluesa (1994)
Stalowy Szczur (1961)
Zemsta Stalowego Szczura (1970)
Stalowy Szczur Ocala Świat (1972)
Stalowy Szczur i Piąta Kolumna (1978)
Stalowy Szczur Prezydentem (1982)
Stalowy Szczur Idzie do Piekła (1996)
Stalowy Szczur Wstępuje do Cyrku (1999)

ponadto:
Złote Lata Stalowego Szczura (1993) - zbiór opowiadań, z których jedno dotyczy cyklu
I Ty Możesz Zostać Stalowym Szczurem (1985) - gra paragrafowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz