sobota, 30 czerwca 2012

Brama do Raju - Kamila Turska

Uwaga - spoiler!
SCIENCE FICTION Przeczytałem to króciutkie opowiadanie i muszę przyznać, że jestem zachwycony! Bez dłużyzny zaprezentowane zostało to, co potrzeba! Tematyka bardzo przypadła mi do gustu, a to dlatego, że także zastanawiałem się kiedyś nad tym problemem - skoro w raju rozdzielone przez śmierć małżeństwa zostaną połączone, to co z wdowami i wdowcami, którzy wyszli ponownie za mąż? Są rzeczy, których nawet w raju nie da się pogodzić! Rozwiązanie z ambasadą piekła też mi się podobało - taki współczesny dodatek do metafizycznego świata.
Ogólnie opowiadanie inteligentne i skłaniające do myślenia, a to właśnie cenię w literaturze - rozrywka z nutką refleksji. Wielka szkoda, że Science Fiction Fantasy i Horror przestało być wydawane - zawsze było skarbnicą takich perełek. Stanowczo polecam to opowiadanie, bo gwarantuje chwilę odprężenia, rozrywki i zastanowienia się nad światem i zasadami nim rządzącymi.
Opowiadanie znajduje się w marcowym numerze czasopisma.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz