wtorek, 4 kwietnia 2023

Cierpliwy Snajper - Arturo Perez-Reverte

Współczesna powieść detektywistyczna w klimacie graffiti. Interesująca, dobrze poprowadzona fabuła i niecodzienna otoczka, a także opisy interesujących, niedostępnych zwykłym śmiertelnikom lokacji i pewnego trybu życia i sposobu myślenia składają się na oryginalną lekturę.

Poszukiwania człowieka bez twarzy, który w środowisku grafficiarzy stał się legendą, zmuszają do podróży przez Europę. Spotkania z różnymi ludźmi związanymi z tą dziedziną - od ulicznych writerów poprzez artystów ozdabiających legalne i mniej legalne lokacje aż do artystów, którzy z malowania na ścianach zrobili sztukę i profesję. Tak książka pokazała mi świat, którego nie znałem.

Powieść tajemnicza, interesująca i... zaskakująco przewidywalna. Nie spodziewałem się tak oczywistego zakończenia. Odrzuciłem je, gdyż samo się narzucało. A jednak... Mimo to przyznaję, że spędziłem z tą książką dwa udane wieczory, zatem mogę polecić ją innym.

Oceny (legenda tutaj):
  • Kunszt: 7 (Solidnie napisane.)
  • Lekkość Pióra: 8 (Łatwo do niej wracać.)
  • Akcja: 7 (Wciągająca.)
  • Bohaterowie: 7 (Nie mam im nic do zarzucenia, ale są... przeciętni.)
  • Zakończenie: 6 (Zbyt oczywiste.)
  • Ocena Łączna: 35/50

Cenę tej książki można sprawdzić:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz