piątek, 1 lipca 2022

Podsumowanie I połowy roku 2022

Wracamy do "tradycji" półrocznych podsumowań. A to dlatego, że jest co podsumowywać - kilka pozycji przypadło mi do gustu, kilka oceniłem i sporo z nich otrzymało oceny punktowe (choć wiele pozostało bez ocen). Przyznaję, że nadal zbyt wiele książek odłożyłem, gdyż nie przypadły mi do gustu (między innymi po raz kolejny podjąłem próbę przeczytania Lema, ale to nadal nie dla mnie). 

W dalszym ciągu mniej więcej połowę książek czytam na moim PocketBook Touch Lux 4. Jeśli czytasz więcej niż trzy książki rocznie, to polecam to urządzenie. Być może nie będzie to oszczędność w sensie finansowym, ale miejsce na półkach, komfort i wygoda podczas podróży (nawet w drodze do pracy) wynagradzają cenę, a podświetlenie to miły dodatek, jeśli lubisz czytać wieczorem.

Przechodząc do podsumowania, w minionym półroczu przeczytałem 18 tomów (celowałem w 20, ale czytam dla przyjemności, a nie na akord, a w dodatku ile bym nie przeczytał, zawsze chcę więcej). Pozycji na blogu pojawiło się jedynie 12, gdyż pozostałe stanowiły część cyklu. 7 z nich dostało ocenę punktową - nie jest to może wiele, ale pomyślałem, że podsumowanie dobrze mi zrobi (choćby po to, by zorientować się co już za mną). A oto wyniki:


Jak widać trzy pozycje otrzymały ocenę 39 punktów. W podsumowaniu półrocza nie muszę jednak wybierać jednej z nich, zatem pozostają trzy, które widzicie na górze tabelki. 

W kategorii Kunszt Literacki ocenę 8 punktów otrzymały 4 pozycje:
W kategorii Lekkość Pióra, czyli jaka jest czytalność i jak trudno się od niej oderwać, wygrał "Ostatni Śnieg" z pełną dziesiątką.

Kategoria Akcja to znów cztery ósemki. 
Na koniec lekka konsternacja. W kategorii Zakończenie, wszystkie książki, które dostały ocenę punktową otrzymały ode mnie siódemki. Zastanawiam się, czy to rzeczywiste oceny, czy też aż tak małą wage przywiązałem do tej kategorii. Wydaje mi się jednak, że żadne z zakończeń nie wydało mi się wyjątkowe i siódemki wynikają właśnie z tego faktu. 

Pamiętajcie, że nigdy nie jest zbyt późno, by zacząć czytać. Sięgajcie więc po książki i czytajcie. Miłych wakacji.

Wasz Bler

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz