sobota, 9 lipca 2022

Księga jesiennych demonów - Jarosław Grzędowicz

Mroczna opowieść, zawierająca w sobie pięć opowiadań z pogranicza fantasy i horroru. I wcale nie chodzi o "demony" sensu stricto, ale o te wszystkie niewyjaśnione sprawy, które wypieramy z naszego umysłu, oraz "demony", które tkwią w nas samych i w otaczającym nas, niezrozumiałym świecie. Żądza pieniędzy, sławy, władzy, wiedzy, miłości...

Opowiadania zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie, chociaż w większości przypadków ich zakończenia nie przypadły mi do gustu. Zdumiony jestem jednak, jak różne były - pomimo zebrania w jeden tom i nadaniu im pewnej ciągłości, różniły się stylem, opowiedziane były w różny sposób i sprawiały wrażenie, jakby ich autorem nie był jeden człowiek. Zagłębiałem się w słowa narracji, dawałem się wciągnąć w opowiadane historie - tego właśnie szukam w literaturze. 

Przy okazji wspomnę, że nie jest to literatura trudna. Jest raczej przystępna i chociaż treść nie jest w żaden sposób optymistyczna czy pogodna, to lektura daje dużo przyjemności. Dodam także, że zaczynając czytać nie wiedziałem, że jest to zbiór opowiadań i mimo, że miałem ochotę na powieść, miałem tonę frajdy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz