środa, 13 października 2021

Koniec dzieciństwa - Arthur C. Clarke

Stało się! Nareszcie sukces! Znalazłem książkę, która jest o całą klasę lepsza od większości tego, co czytałem w tym roku! Przyznać jeszcze muszę, że to nie moja zasługa. Wspomogłem się internetem, a wynikiem jest powieść, która znalazła się na wielu osobistych listach "powieści S-F, które każdy powinien przeczytać". Popieram tę opinię w całej rozciągłości.

Już sam tytuł, który w tej powieści ma tak wiele znaczeń sprawia, że jest to pozycja, do której warto zajrzeć. Niecałe 200 stron, na których ważą się losy całego wszechświata, a do tego czytelnik, który razem z bohaterami dojrzewa do tego, by poznać tajemnice istnienia. To wielka powieść o niewielkiej objętości. Mnie lektura zajęła 2 wieczory i żałuję, że już się skończyła. To było prawdziwe przeżycie.

Powieść pod płaszczykiem dość lekkiej formy przemyca ważne filozoficzne pytania o sens życia, drogę ewolucji, powołania, cele i zachowanie ludzkości w obliczu nieuniknionego. Do tego wszystkiego jest po prostu interesująca na poziomie fabularnym - przez cały czas, kiedy czytamy, czekamy na ujawnienie kolejnych informacji, a gdy to następuje, otrzymujemy kolejną zagadkę. Powieść nietuzinkowa, ważna i dająca dużo przyjemności i satysfakcji. Godna polecenia! 

Oceny (legenda tutaj):
  • Kunszt: 8 (Budowanie nastroju na poziomie eksperckim.)
  • Lekkość Pióra: 9 (Trudno się oderwać.)
  • Akcja: 9 (Bezbłędnie poprowadzona, choć przerywana.)
  • Bohaterowie: 7 (Nie tu położony był nacisk.)
  • Zakończenie: 9 (Świetne, choć było mi mało (i jakoś smutno).)
  • Ocena Łączna: 42/50

Cenę tej książki można sprawdzić:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz